marți, 13 martie 2018

În Țara de Sus


 


- Unde-ți duci pletele de aur,
Ileana Ailenei?
Ochii albaștri cui dăruiești,
Ileana Ailenei?

- Mirelui meu inima-i duc
în coșuleț de argint.

- Dar cu lancea aceea ce faci,
Ileana Ailenei?
Tulpina ei mlădioasă
de ce o strângi cu mâna ta frumoasă?

- E pentru tine,
pentru tine, băietule!

- Dar cu ciobul acela de tămâiet,
cu jarul aprins,
ce faci cu el,
Ileana Ailenei?

- Inima din piept,
vreau să ți-o ard, băietule.

- Trei picături de sânge
de-mi vor curge în țărână,
trei crini roșii vor înflori
pentru nunta ta, Ileana Ailenei.

- Mi-i voi prinde în cunună,
când preotul mă va cununa.
Soțul meu mai frumoasă
m-o vedea, băiet năcăjit.

- Trei broboane de sânge, Ileană,
vor stinge lumânările albe.
Trei luceferi de sânge
îți vor aprinde vălul de mireasă.

Și nu vei mai ajunge la noua casă!

                                     Adrian Bucurescu


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu